header-banner-image
15/12/2022 13:00

כיצד מפתחי אפליקציות ואתרים יכולים להשתמש ב-ChatGPT, כלי הבינה המלאכותית?

ב: מדריכים , AI בינה מלאכותית

מפתחים בתחומים שונים, כמו למשל מתכנתי אפליקציות ו-Web, עשויים לחפש דרכים לשפר את כישורי הקידוד שלהם ולהפוך את תהליך הפיתוח ליעיל יותר. כלי אחד שיכול לעזור בכך הוא ChatGPT, מודל עיבוד שפה טבעית (NLP) שפותח על ידי OpenAI.

אבל מה זה בעצם NLP, ואיך זה עובד? NLP הוא ענף של בינה מלאכותית המתמקד במתן אפשרות למחשבים להבין, לפרש ולתפעל שפה אנושית. זה מושג באמצעות שימוש באלגוריתמים וטכניקות למידת מכונה המאפשרות למחשב לנתח ולהבין את המשמעות וההקשר של מילים ומשפטים.

במקרה של ChatGPT, מודל ה-NLP מאומן על מערך נתונים גדול של משימות קוד ותכנות. זה מאפשר לו להבין את התחביר והמבנה של שפות תכנות שונות, כמו גם את ההיגיון והזרימה של הקוד. כאשר אתה מספק ל-ChatGPT תיאור של מה שאתה רוצה להשיג, הוא משתמש בהבנה שלו בשפה טבעית ובתכנות כדי ליצור את הקוד המתאים עבורך.

לדוגמה, נניח שאתה עובד על יישום אינטרנט וצריך ליצור טופס התחברות. במקום לכתוב את קוד ה-HTML וה-CSS מאפס, אתה יכול פשוט להגיד ל-ChatGPT מה אתה רוצה, כגון "אני צריך טופס התחברות עם שני שדות טקסט עבור שם משתמש וסיסמה, וכפתור שלח". לאחר מכן, ChatGPT יפיק עבורך את הקוד, עם תגי HTML הנחוצים, שדות קלט וסגנון. הנה דוגמה לקוד ש-ChatGPT עשוי ליצור:

<form>
  <label for="username">Username:</label><br>
  <input type="text" id="username" name="username"><br>
  <label for="password">Password:</label><br>
  <input type="password" id="password" name="password"><br><br>
  <input type="submit" value="Submit">
</form>

באופן דומה, ChatGPT יכול לסייע לך באיתור באגים ופתרון בעיות. אם נתקעת בשגיאה מסוימת, תוכל לתאר את הבעיה ל-ChatGPT והיא תציע פתרונות אפשריים על סמך הבנת הקוד שלך והודעת השגיאה. לדוגמה, אם אתה מקבל שגיאת "משתנה לא מוגדר", אתה יכול להגיד ל-ChatGPT משהו כמו "אני מקבל שגיאת משתנה לא מוגדר בשורה 7. האם אתה יכול לעזור לי לתקן את זה?" והוא יספק לך פתרונות אפשריים, כגון הגדרת המשתנה או בדיקת שגיאות הקלדה (יש לקחת בחשבון שנכון לכתיבת שורות אלה, ניתן להזין מידע ולקבל מידע בשפה האנגלית בלבד, לא ניתן נכון לכרגע לעבוד עם הכלי בעברית). הנה דוגמה לאופן שבו ChatGPT עשוי להגיב עם פתרון לבעיה זו:

To fix this error, you need to define the variable on line 7. This can be done by assigning a value to the variable, like this:

var myVariable = "hello world";

היכולת להבין ולתפעל את השפה האנושית היא כלי רב עוצמה לכל משימת תכנות, ו-ChatGPT ממנפת את היכולת הזו כדי לסייע לך בכתיבת קוד ובניפוי באגים. בין אם אתה עובד על יישום אינטרנט, אפליקציה לנייד או כל סוג אחר של תוכנה, ChatGPT יכול לעזור לך לכתוב קוד טוב יותר ביעילות רבה יותר. נסה את זה וראה איך זה יכול לעזור לך לשפר את כישורי הקידוד שלך.

נכון לכרגע, המשימות ש-ChatGPT יכול למלא הן משימות בסיסיות בלבד. הכלי מצויין לייעול העבודה על קוד שהאופי שלו הוא חזרתי ופשוט, ולא בכתיבת קוד עם רבדים עמוקים ומורכבים. אבל השמיים הם הגבול, ורק הזמן יגיד - האם בעתיד ניתן יהיה לכתוב מחלקות שלמות, מסובכות וחכמות, בעזרת אינטיליגנציה מלאכותית.